Translate

Tuesday, March 27, 2012

Syriac Christians and their History

Syriac Christians and their History

Church historians of Syriac Christianity have produced such fake stories without any respect towards the subject called History. This has been their practice to give credibility to their respective churches. But when they started facing problems with their old bed time stories their modern story writers started making adjustments to accommodate logical objections. But these so called historians fails to understand that the very subject has gone much farther so that their usual stories look absurd in front of the present scientific research& development.


Prof. Menacherry and group should read their works in the light modern findings and techniques applied in the field of history. Our Nambuthiry stories and 71/2 church stories are in very bad shape. Our so called prestigious Plates like IRAVICORTHAN CHEPPEDU are become one of the best jokes of this century. Recent studies related with Manichaean church along with Syriac Christianity questions the very foundation of our Persian Crosses. The story related with VATICAN SYRIAC CODEX 22& CHRONICLE OF SEERT/ARBELA is in very bad shape as far as historical truth is concerned. Tomorrow we may find that our THIRISHAPPALLI PLATES no more supports the usual history promoted by our Syriac Church historians.


It is a positive development that we are coming out of the so called Namboothiri, Pakalomattom stories. But sad to notice that so called MURI-HISTORIANS without much knowledge about DNA mapping and Archeological excavations engage in proving /finding out our Middle East origin. Before understanding the DNA mapping these so called church historians should learn about the research related with the relation ship of ARCHAIC TAMIL AND SUMERIAN LANGUAGE. Today it has been convincingly argued that the Language group called INDO-EUROPEAN is nothing but a hoax (Read GAIL OMVED,LOKANATHAN etc).This will help Pippiladhan/Pdannamakkan to understand more about the DNA CONNECTION OF MALANKARA NAZRANIES WITH JEWS/ARAMEANS.


I think the educated Nazranies are aware of the petty politics and drama by our conventional churches to prove KODUNGALUR as MUZIRIZ. The fact is that the secular historians have identified that the Nazrani population in KODUNGALUR is a later day development during the 13th century. ‘’KHATHA ARIYATHE ATTAM KANUNNAVAR’’I have nothing else to say about these church historians .


PIPPILADHAN is right in his assumption about the features of YESHU. Jews were brownies and got mixed with European blood to arrive present day features. The depiction of YESHU as a white man shows the inferiority complex of western churches. The present day Aramean features also arrived through centuries old forced mixing by wars and migrations.

KRISTHAVA PANDITHA SAMMELANAM!!!!!

It reminds me about the samasya pooranam of Late K.C. Mammen Mappila’s BHASHAPOSHINI

One of the couplets won the prize read like this

POTTAKKINATTIL PULAVAN BHANEENDRAN
THATTUMPURATHU AKHU MRIGENDRA RAJAN
KATTAKKAYAM KRISTHAVA KALIDASAN
(If any body remembers plz help me to complete the forgotten line 3)

Do you want to force BHASHAPOSHINI to announce another Samasya Pooranam about KRISTHAVA HISTORIANS!
ReplyDelete

Replies
  1. Administrator, Almaya SabdamMar 26, 2012 10:41 AM
    Hi Jeevan:

    I think (won't bet on it, though) the 3rd line (not the fourth) is:

    കാട്ടാളരില്‍ കാപ്പിരി കാമദേവന്‍ (and then, as the 4th line)
    കട്ടക്കയം ക്രൈസ്തവ കാളിദാസന്‍.

    I thank you for your active participation in the blog. Would you consider joining the blog as a Contributor? If interested, please drop a mail to: almayasabdam@gmail.com

    Administrator, Almaya Sabdam
    Delete

19 comments:

  1. തരിശാപള്ളിപ്ലേറ്റുകള്‍ കത്തോലിക്കരുടെ ചരിത്രവുമായി വലിയ തെളിവുകള്‍ ഒന്നും കാണുന്നില്ല. രണ്ടു ചെപ്പേട്‌ ശാസനങ്ങള്‍ ഉണ്ട്. അപൂര്‍ണ്ണവുമാണ്.

    മാര്‍വന്‍ സപിര്‍ ഈശോ എന്ന അസ്സീറിയന്‍
    കച്ചവടക്കാരന് വേണാട്ടു രാജാവായ അയ്യനടികള്‍ തിരുവടികള്‍ എ ഡി 849 കാലത്ത് തരിശാപള്ളി ചെപ്പെടു നല്‍കിയെന്നാണ് ചരിത്രം. ഈ കച്ചവടക്കാരനും മാര്‍ അപ്രോത്, മാര്‍ സാപോര്‍ എന്നിങ്ങനെ രണ്ടു ബിഷപ്പുമാരും പേര്‍ഷ്യയില്‍ നിന്നു അന്നു വേണാടിന്‍റെ ഭാഗമായ കൊല്ലത്ത് എത്തിയെന്ന് കരുതുന്നു.

    മാര്‍വന്‍ സപീറിന്‍റെ വംശാവലികളായി പല കുടുംബ ചരിത്രങ്ങളും കൊല്ലത്തു നിന്നു കാണുന്നു. ഈ ശാസനത്തിന്‍റെ ഉള്ളടക്കം അനുസരിച്ചു കൊല്ലത്തിനടുത്തു കൊരുകെനിക്കു സമീപം തരിസാപ്പള്ളിയെന്ന ഭൂമി രാജാവ് ദാനം ചെയ്തതായി കാണുന്നു.കൂടെ ഭൂമിയുടെ വ്യവസ്ഥകളും.പുതിയ ചരിത്ര നിര്‍മ്മാതാക്കളുടെ ഭാഷയില്‍ പള്ളി വെക്കുവാനുള്ള അനുവാദവും രാജാവ് കല്പ്പിച്ചതായും കാണുന്നു.

    ആധുനിക ചെറുചരിത്രകാരന്മാരുടെ
    സൈബര്‍ ലേഖനങ്ങളില്‍ ബിഷപ്പുമാര്‍ കത്തോലിക്കര്‍ ആണെന്നും കാണുന്നു. ഭാവനകള്‍ കൊണ്ടുള്ള ചരിത്രത്തിനു ഇവര്‍ക്ക് പദ്മഭൂഷന്‍ എങ്കിലും കൊടുക്കണം. കഴിഞ്ഞ രണ്ടു വര്‍ഷത്തിനുള്ളില്‍ വന്ന ലേഖനങ്ങളില്‍ രാജാവ് ബിഷപ്പിനാണ് പ്ലേറ്റ് കൊടുത്തതെന്നും കാണുന്നു. കച്ചവടക്കാരനല്ല. കത്തോലിക്കനായാലും നെസ്തോരിയനായാലും വിഷയം വളരെ വിവാദപരമാണ്.

    ഹീബ്രു പഹലവി ഭാഷയിലാണ് ശാസനം ലിഖിതം ചെയ്തിരിക്കുന്നത്.
    ഇവരില്‍ സാപോര്‍ എന്ന ബിഷപ്പിനെ അടക്കിയിരിക്കുന്നത് നിലക്കല്‍ അടുത്ത് ചായല്‍ എന്ന സ്ഥലത്തും. സാപോര്‍ മലയില്‍നിന്നു
    ശബരി മലയുണ്ടായി എന്നാണ് മറ്റൊരു
    വിദ്വാന്‍റെ കണ്ടുപിടുത്തം.

    അവാസാന നാളുകളില്‍ സാപോര്‍ തപസ്സിരുന്നത് ചായലില്‍ ആയിരുന്നുവെന്നു വിശ്വസിക്കുന്നു. മറ്റൊരു വിദ്വാന്‍ ചായല്‍ എന്ന വാക്കും ഹീബ്രുവാക്കി. ഇന്റര്‍നെറ്റില്‍ ഉള്ള അദ്ദേഹത്തിന്‍റെ ലേഖനത്തില്‍ 'ചായല്‍' എന്നുള്ള ഹീബ്രു വാക്കിന്‍റെ അര്‍ഥം ഏകാന്ത ധ്യാനനിരതന്‍ എന്നാണ്. 'ചായല്‍' ഹീബ്രു വാക്കെന്നു ശരിതന്നെ. എന്നാല്‍
    വിജ്ഞാനകോശങ്ങളിലും ഹീബ്രു
    ഡിക്ഷ്ണറിയിലും ചായല്‍വാക്കിന്‍റെ അര്‍ഥം പട്ടാളക്കാരന്‍ എന്നു കാണുന്നു. ഈ വാക്കിനെപ്പറ്റി ഗവേഷണം തുടരുന്നു.ചെപ്പേട്‌ ഉള്‍പ്പടെ ധാരാളം പടങ്ങള്‍ ഉള്‍പ്പെടുത്തി അദ്ദേഹത്തിന്‍റെ ലേഖനം വളരെ കൌതുകവുമാണ്.

    സീറോ മലബാര്‍ ഗവേഷകര്‍ക്ക്‌
    നെസ്തോറിയന്‍സ് ബിഷപ്പുമാര്‍ എങ്ങനെ കത്തോലിക്കര്‍ ആകുന്നുവെന്നും മനസ്സിലാകുന്നില്ല. എ ഡി 431 ലെ എഫെസുസ് സുനഹദോസ്സില്‍ വെച്ച്
    നെസ്തോരിയന്‍സ് വിഭാഗക്കാരെ കത്തോലിക്കാസഭ പുറത്താക്കിയതാണ്. അതിനുശേഷം ഒരിക്കലും കത്തോലിക്കരും നെസ്തോരിയന്സും രമ്യപ്പെട്ടിട്ടില്ല.

    യേശുവില്‍ മനുഷ്യസ്വഭാവവും ദൈവസ്വഭാവവും എന്നിങ്ങനെ ദ്വൈതഗുണങ്ങള്‍(dyophysitism) ഉണ്ടെന്നു വാദിച്ചു.നെസ്തോറിയന്‍സിന്‍റെ ഈ വാദഗതികള്‍ മതനിന്ദയായി കണക്കാക്കി. യേശുവിന്‍റെ മനുഷ്യസ്വഭാവം ദൈവത്തില്‍ അലിഞ്ഞു ചെര്‍ന്നിരിക്കുന്നുവെന്നുള്ള വിശ്വാസമായിരുന്നു
    ഏകസ്വഭാവവാദികള്‍(Monophysitism) അന്നു പുലര്‍ത്തിയിരുന്നത്.

    തരിശാപള്ളി ചെപ്പേട്‌ തിരുവിതാംകൂര്‍
    ഗ്രന്ഥരക്ഷാലയത്തില്‍ ഉണ്ട്. ഈ ചെപ്പേട്‌ യഹൂദരക്തവും നമ്പൂതിരി പൂണൂലും തെളിയിക്കുവാന്‍ സാധിക്കുമെന്ന് തോന്നുന്നില്ല.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. THARISSAPPALLY CHEPPEDU.

      Syriac Christian Historians have written a lot about their prestigious plates of THARISSAPALLI. Their imaginative stories have created an aversion among secular historians toward these elevated stories. The building of Kurekkenikollam and starting of new Calendar calculations are nothing but a wild imagination by propagandist church historians. It is surprising to note that none of these historians or Malankara Nazranies asked for a modern study on these plates with the help of new scientific techniques.

      There are two sets of copperplates, first group contains three plates and the second set contains four plates out of which one plates is missing from first set(some say one each from both sets). One plate from the first set and three plates from the second set are kept at Syriac Orthodox Catholicate Kottayam and other plate from the first set and one from the last set are kept by Pulathin aramana, Marthoma church, Thiruvalla.

      DONOR : Ayyan Adikal thiruvadikal(aynadi kudiruvadi),at the time of Thanu Ravi(Kothanu eravikthan) Time not before A.D.885. Generally historians misunderstand that Thanu Ravi and Ravi khulashekharan are one person .It is a mistake based on recent historical research. There are four SHASANAS dealing with Thanu ravi (Tharisappally shasanam -5th admin year,Iringalakkuda shasanam 11th year,Thiruvattuvay shasanam 17th year,Kadamba mahadevi’s thillai sthanam shasanam ) are available clearly noting his name and one can easily calculate his time of rule . (Read Pracheena Keralathinte Rashtriya charithram By K. Shivashankaran Nair Page133-137)

      BENEFICIARY: Kurekkeni kollam Tharissappally ( not today’s Kollam)constructed by ESHODATHAPARAI. There is no clear indication of Mar sabarisho but at the last of the shasana state that ‘AYYANADKAL THIRUVDIYEKONDU MARUVAN CHAPARICH NEERVEEZHTHI ‘ which indicate that the pally was constructed by ESHODATHAPARAI and person who got persuaded the Kind to grant the tharishapally shasanam was MARUVAN CHAPARICHA. This is from original PADANUPADA reproduction of shasanam

      LANGUAGE & PLATES: The language of the Shasanam is Tamil along with Koofic, Pahlavi, Hebrew signatures. There is some dispute about the plate which contain signature of the witness in Koofic, Pahlavi, Hebrew. Some historians say the plates belong to first set but others say it belong to the second set. Historian P.V.Mathew gives more details about the signature in his book Keralathile Nazrani Kristhianikal Vol.1. He includes details of missing plate which he got from ZEND AVESTA BY ANQUETTIL DU PERON vol.1 Page 175-178.

      KURAKKENI KOLLAM
      The place called Kurakkeni kollam is considered as modern Quilon by many of the writers. But some writers clearly states that the Kurakkeni Kollam may not be present day Quilon. Present day Quilon was capital of Deshinga nadu and came in to prominence only after Portuguese made it their centre after 1503.In those days ports were not exactly what is meant today. Many of the earlier maps by colonialists clearly indicate that these places were comparatively open spaces with comparatively less population. Most of the population was concentrated around the capitals where administrative heads lived. It is also noticed that these ports were often shifted to places where more facilities available according to the buyer. This can also be based on the natural calamities , war etc.

      read the complete article http://jeephilip.blogspot.in/

      Delete
  2. Repetition of very old topic discussed in http://nasrani.net/2007/08/06/what-every-nasrani-needs-to-know-and-doesnt/. Dirty linen being washed repeatedly but not getting clean.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am honored to see some of my posts are still remembered by people. The subject is not old and relevant even today when we hear about 'Kristhava Panditha Sammelanam'and my post above contain more information related with syriac churches Fake History .I do not understand why people are still hiding behind the Dirty Linen !

      Delete
  3. My advice to Mr. Jeevan is not to oppose Pippiladan or Padannamakkal or anybody else blindly. There are several material facts in their arguments which can not be refuted by anybody with common sense. I wonder what prevented Mr. Jeevan from conducting a DNA test on his own blood and declare the result before the whole world. (I will be the last to be offended if found having originated from vettuva or pulaya community).

    I may add that the church hierarchy never taught that the Syrian Christians originated from Namboothiris. Some historians argue that the early converts to Christianity were from Buddhists. The words such as margam, shape of early churches like Buddha viharas, the dress of Syrian Christian ladies such as chattayum mundum, and several other factors support their arguments. The similarities between the samskaras of Namboothiris and Syrian Christians, and also some customs such as pulakuli, minnukettu (the thread is prepared from the bride’s sari called manthrakodi) make us doubt they originated from the same group. When Nairs and other communities practiced matrilineal system, Namboothiris and Syrian Christians practiced patrilinial system. Syrian Christians traditionally believe that they originated in Kerala around AD 52, but Namboothiris were not in prominence in Kerala at that time. Acts of Thomas say that St Thomas preached in a place called Edessa which was ruled by a king called Gondophornes, but no such a place or king found in Kerala. All these and several factors are baffling the historians. Please don’t taunt Kattakayam, Menacherry, Pippiladan, Padannamackal or anybody else based on assumptions or presumptions. Other than their tangible presence in the Kerala culture much before several other communities came into prominence, they practice some unique customs. They occupied a higher position in society even during the period the Brahmin supremacy was at its zenith in Kerala. Their anthropological features are also different from the locals. Let us all together try to find out the truth behind our origin and rich traditions shedding the superiority complex and other inhibitions.
    dr skylark

    ReplyDelete
    Replies
    1. I would have appreciated your comment if it was after reading my post. Did I oppose any body by writing those comments . I think you are either new to the field or acting one.The material facts are much discussed in Nsc,Orkut forums with great amount of information.Plz do your homework before commenting,at least read the post properly.

      Start by reading some Syriac church historians Book or visit official sites of churches so that you be enlightened to understand the position of the conventional churches.It is very amusing to read your evidences with respect to our so called Budhist origin. I don't know whether you are aware of the 2001 article by a Ahmadia scholar called M.M.Muhammed Salim with respect to Buddhist origin of malankara Nazranies.

      I have discussed about the DNA test and its role in proving our Middle east Origin in Orkut Forums and i may make a post(when I get time) related with DNA Mapping and its possibilities as an evidence.

      A typical Pala rubber achayens I.Q may be fit to consider Pulakuli,minnukettu,chatta mundu etc. as evidences of history and respective origins.That is why people write interesting Samasya pooranams.

      Please understand the meaning of presumptions and assumptions before using these words, at least it will make you wise!Anthrpological features and related things are very serious subject and plz read AnathaRamakrishna Iyer's 'Anthropology of Syrian Christians".

      If you have time just go through my blog jeephilip.blogspot.com
      or some of the posts in NSC site or Orkut by Jeevan Philip itself.
      If you want links feel free to ask.

      Sorry for hurting your feelings through the 'Samasya'

      See you around

      Delete
    2. This is worthless to continue a bad topic as it won’t benefit to readers. What is this chopped chepped mean? Some Broken Christian groups like Orthodox, Kaldaaya group get lost and wanted to get back their image by showing these Cheppeds. They think this chepped is proving as its true privileges of the past from Kings of Travancore, Cochin, and Malabar. All arguments about chepped are without any facts or documents based on some foolish historians. Let jokers like Orthodox and Catholic Baavaas continue their research as good shepherds to their sheep. There are so other interesting articles here to your blogs and readers are not interested to read about rocks, bricks, and chepped. It wastes time for the bloggers of this group.

      Delete
    3. Jeevan acts like an ambassador of an Orthodox Bava. He is a show boy as a scholarly man. His ignorance thoroughly reflects in above post. “ in Itihas Darpan, New Delhi, Vol.iii No.1 Nov. 2001 pp-41-48, quoting Cosmos Indicopleustus (550 A.D), says that “Christians are not Masters in Malabar, but Salves”; and that “ they were Sudra Jatis doing uliam work in temples.” There are so many opposing articles in internet based on this statement. Go and read and so pray pay obeys to PPO Bava. His sheep always talk about priest’s wife and rocks, temple rice, then chepped. ChaannaaR lahala was a reformation movement for their women.

      Delete
    4. History is the Historian’s reconstruction of the past from records or remains that the past has left behind. They serve him as evidence of the past that he establishes. The records are of a rich variety – buildings, inscriptions, medals, coins, edicts, chronicles, travelogues, decrees, treaties, official correspondence, private letters and diaries. History deals with evidence, hence the dictum ‘No records, no history’. However, such records have to be used with great care for the simple reason that they may not be authentic and genuine. Historians are skeptical of all data unless otherwise proved.

      The first scripted history of Kerala is found in the inscription of Ashoka the Great, the Mauryan Emperor (269-232 BC) who cited Keralaputras among four independent territories in the south of his empire. Chandragupta Maurya and Asoka sent numerous monks to preach and spread Jainism and Buddhism to different parts of India including South India. These monks established their monasteries in Kerala.

      The Sangam Age (1-500 AD) in Kerala is said to be the first enlightened age of the past. The poets, poetesses and other writers of this period have left behind valuable accounts of the contemporary age including the cultural, economic, social and political aspects of the kingdoms of the South. Poems like Akananuru, Manimekhalai ,Purananuru and Silappathikaram were composed in this age. But it is strange that nothing is mentioned about Christians in any of the sangam literature.

      After Sangam Age, Kerala underwent a dark phase that lasted for almost four centuries. This period is known as 'Kalabhra Interregnum' and has been referred as the Dark Age in the history of Kerala. But nothing of their origin, character, religion or social structure is known. Kerala history during this period is totally blank. One even wonders whether these were intentionally destroyed. Blotting out names and history was an age-old method practiced in ancient cultures. Historians affirm that this is exactly what happened in the case of South India as a whole until the fifth century. In Kerala this period extended until the eighth century. The Kalabhra Kings disrupted the social and political order of the South Indian Peninsula by overthrowing and deracinating the Adhirajas of Chera, Chola and Pandya dynasties which were a part of present day Kerala and Tamil Nadu. These valorous Kalabhra Kings ruled with an upper hand, relentlessly for almost five hundred years from 300 AD to 800AD till the Pallavas, Pandyas, Chalukyas and the Rashtrakutas extirpated them from South India. After the reign of the Kalabhras, Kerala emerged from the dark age and came under the Second Chera Empire (800 - 1102 AD) founded by Kulasekhara Alvar. The Second Chera Age of the Kulasekharas was called the "Golden Age" of Kerala.

      The history of Christianity has to be understood under this background. The stories about the origin of St Thomas Christians in Kerala and the knanaya settlement are not based on historical evidence. When I say there is no evidence, it doesn’t mean that the said stories are false. It is equally true that there is no materials to disprove the same also because of lack of evidence due to the dark age. If anybody is in possession of any historical evidence for or against the said claim that pertained to the period from 50 AD to 800 AD, please publish here so that others may be enlightened.

      dr skylark

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Hi Admin,

    Thank you for that missing line.I learned this samasya during my school days from my father through our discussions related with literature, history & philosophy. He taught me some of the excellent samasya pooranams by our great Kalidasa.But some of them I have already forgotten.Three forums I used this samasya to express my thought and asked to complete the third line but non could do it.

    That is why i am very happy to see some of the learned seniors also behind this Blog.

    Yes I will contribute to your Blog as and when I get time.

    once again thanks

    Regards
    Jeevan Philip

    ReplyDelete
    Replies
    1. You could search wikipedia. Please see the link http://ml.wikipedia.org/wiki/Kattakayam_Cherian_Mappillai. Also see a collection of good samasyas in http://malayalam.usvishakh.net/blog/archives/category/samasya/

      Delete
    2. Thanks ,the link related with samasya is good.But Ka kha ga gha nga of Kalidasa was not there.I think that is the best when we consider the background story.

      Thanks again

      Admin, My reply to 'Dr.Skylark' and 'Anonymous' may be in your spam folder plz publish it.

      Delete
  6. തേങ്ങാവെട്ടും കപ്പക്കിളയും വെടിപറച്ചിലും കറുപ്പു കച്ചവടക്കാരുമായിരുന്ന എന്‍റെ പൂര്‍വികരില്‍ ഒരാള്‍ തെക്കന്‍കൂര്‍ രാജ്യാവിന്‍റെ മന്ത്രിയായിരുന്നുവെന്നു
    ഞങ്ങളുടെ കുടുംബചരിത്രം എഴുതിയ രചയിതാവ്‍ തട്ടിവിട്ടതുപോലെയാണ് ക്രിസ്ത്യാനികളുടെ മാര്‍ത്തോമ്മാ ചരിത്രവും നമ്പൂതിരി ക്രിസ്ത്യാനികളും ചെപ്പേടുകളും മഹാബലിയും പരിശുരാമനുംപോലുള്ള കെട്ടുകഥകള്‍.

    പതിറ്റാണ്ടുകളോളം തമിഴ് കന്നഡ മാനുസ്ക്രിപ്റ്റ്മായും കൊടുംതമിഴുമായും കൈകാര്യം ചെയ്തിരുന്ന എനിക്ക് തരിശാപള്ളി ചെപ്പെടിന്‍റെ സൈബര്‍ പേജുകളില്‍ കാണുന്ന ചിത്രങ്ങളിലെ ലിഖിതങ്ങള്‍ നോക്കിയിട്ട് ഒരു തമിഴോ പ്രാചീന
    തമിഴ് അക്ഷരമോ കന്നഡഅക്ഷരമോ കാണുവാന്‍ സാധിച്ചില്ല. ഹീബ്രുവിലെ അക്ഷരങ്ങളുമായി ഒത്തുനോക്കിയിട്ടും രക്ഷയില്ല. ഇപ്പോള്‍ വല്ല
    മുസ്ലിമിനും കൊടുത്ത ചെപ്പെടെന്നും തോന്നിപോവുന്നു.

    ഈ ചെപ്പെടിന്‍റെ കാലപഴക്കം ഇതുവരെ നിര്‍ണ്ണയിച്ചിട്ടില്ല. ഉള്ളടക്കം എന്തെന്നു പോലുമോ ആര്‍ക്കും നിശ്ചയമില്ല. കൊടുത്ത രാജാവോ ലഭിച്ച കച്ചവടക്കാരനോ ബിഷപ്പോ എന്നെല്ലാം നൂറുനൂറു അഭിപ്രായങ്ങളില്‍ എഴുതിയിരിക്കുന്നു. ചിലര്‍
    ഓര്‍ത്തോഡോക്സ് ബിഷപ്പ്, മറ്റു ചിലര്‍ കത്തോലിക്കാ ബിഷപ്പ്, നെസ്തോറിയന്‍ ബിഷപ്പ് എന്നുള്ള വിവാദത്തിലും. ഇങ്ങനെയുള്ള വക്ര ചരിത്രങ്ങളുമായി
    ഓടി നടക്കുന്ന ചരിത്രകാരന്മാര്‍ വിവാദങ്ങളില്‍ ഏര്‍പ്പെടാതെ ഈ ചെപ്പേടുകള്‍ പെരിയാറ്റിലേക്ക് എറിഞ്ഞു കളയരുതോ?

    കുലശേഖര പെരുമാളിനെപ്പറ്റിയോ തരിശാ പള്ളിപ്ലേറ്റിനെപ്പറ്റിയോ വ്യക്തമായ ചരിത്രങ്ങള്‍ ഇല്ലെന്നു തന്നെയാണ് പത്മനാഭ മെനോന്‍റെ കേരളചരിത്രത്തില്‍ ഉള്ളത്. കൂടാതെ അക്കാലഘട്ടത്തില്‍ മാര്‍പ്പാപ്പയെ വണങ്ങിയിരുന്ന ഒരു ക്രിസ്ത്യന്‍ സമുദായം ഇല്ലായിരുന്നുവെന്നും ഈ ചരിത്രം തറപ്പിച്ചുപറയുന്നു.

    പോര്ട്ടുഗീസ്സുകാരുടെ വരവിനു മുമ്പ് ഇവിടെ കല്‍ദായ നെസ്തോറിയന്‍ ക്രിസ്ത്യാനികള്‍ മാത്രമേ ഉണ്ടായിരുന്നുള്ളൂ. കേരളത്തിലെ
    ഓര്‍ത്തോഡോക്സ് കത്തോലിക്കാ വിഭാഗങ്ങള്‍, നെസ്തോറിയന്‍ ക്രിസ്ത്യാനികളുടെ കിടക്കയിലെ സന്താനങ്ങളെന്നു പറഞ്ഞാല്‍ എല്ലാ ബാവാമാര്‍ക്കും
    ആലഞ്ചെരിക്കും പുകച്ചില്‍ വരും.

    പോര്‍ട്ടുഗീസ്സുകാര്‍ക്ക് ശേഷമാണ് ഇവിടെ ക്രിസ്ത്യാനികള്‍ക്ക് വത്തിക്കാനും ആയി ബന്ധം ഉണ്ടായത്. അല്ലാതെ വിശ്വസിക്കേണ്ടവര്‍ക്ക് ചാഴികാടന്‍റെയും, മേനാച്ചെരിയുടെയും പ്ലാസിട് അച്ചന്‍റെ‍ന്‍റെയും പോടിപ്പാറയുടെയും ചരിത്രങ്ങള്‍ വായിച്ചുകൊള്ളുക. മൈലാപ്പൂര്‍ തോമ്മാസ്ലീഹയെ അടക്കിയ കല്ലുകള്‍ പേര്‍ഷ്യയില്‍നിന്നും കൊണ്ടുവന്നതെന്ന് ഈ സുപ്രസിദ്ധ ചരിത്രകാരന്മാര്‍ എഴുതി പിടിപ്പിച്ചിട്ടുണ്ട്. രണ്ടായിരം കൊല്ലങ്ങള്‍ക്ക് മുമ്പുണ്ടായിരുന്ന പേര്‍ഷ്യയിലെ ഇഷ്ടികളിലെ അതെ അളവുകള്‍തന്നെ തോമസ്‌ കബറിടത്തിലേതെന്നും
    പ്ലാസിട്അച്ചന്‍ ബഷീറിന്‍റെ എന്റു ഉപ്പായ്ക്കു ഒരു ആനയുണ്ടായിരുന്നതുപോലെ തട്ടിവിട്ടിട്ടുണ്ട്.

    പോര്‍ട്ടുഗീസുകാര്‍ ഇവിടെ വന്നപ്പോള്‍ പതിനാറാംനൂറ്റാണ്ടില്‍ കല്‍ദായക്കാരുടെ അഞ്ചു മെത്രാന്‍മാര്‍ ഉള്ളതായി ചരിത്രത്തില്‍ ഉണ്ട്. അവരുടെ
    പേരുവിവരങ്ങളും ചരിത്ര രേഖകളില്‍ കാണുന്നു. എ. ഡി. 1291 കൊല്ലത്ത് മാര്‍ ജോണ് കാര്‍വിനോ എന്ന പുരോഹിതന്‍ കത്തോലിക്കാ
    മതം ജോണ് ഇരുപത്തിരണ്ടാമന്‍ മാര്‍പാപ്പയുടെ കാലത്ത് സ്ഥാപിച്ചതായും കാണുന്നു. അദ്ദേഹത്തെ കല്ലെറിഞ്ഞു കൊന്നതായും ചരിത്രത്തിലുണ്ട്.
    അദ്ദേഹത്തിന്ശേഷം നാഥനില്ലാതിരുന്ന കത്തോലിക്കര്‍ നെസ്തോരിയരായി
    മതപരിവര്‍ത്തനം ചെയ്തുവെന്നും ചരിത്രമുണ്ട്. 1324 ല്‍ ഡൊമിനിക്കന്‍
    പുരോഹിതനായിരുന്ന ഫാദര്‍ ജോര്‍ദാന്‍ ഏറെപ്പേരെ കത്തോലിക്കരാക്കിയെന്നും പറയുന്നു. അന്ന് പതിനായിരം കത്തോലിക്കര്‍ ഉണ്ടായിരുന്നുവെന്നു
    ആറാട്ടുകുളം ചരിത്രവും പറയുന്നു. (ആറാട്ടുകുളം പേജ് 27) എന്തായാലും പോര്ട്ടുഗീസ്സുകാര്‍ക്ക് മുമ്പുള്ള ചരിത്രങ്ങള്‍ ഏറെയും ഭാവനയില്‍
    മെനെഞ്ഞെടുത്തതാണെന്ന് തികച്ചും വ്യക്തമാണ്.

    ReplyDelete
    Replies
    1. നമ്പൂതിരിയും , ആത്താരമ്മയും , ചെപ്പേടും. കല്ലും ,ഇഷ്ട്ടികയും ഒക്കെ ശരിയാണെന്ന് ചുമ്മാ അങ്ങ് സമ്മതിച്ചാലും , അതുകൊണ്ട് , ആര്‍ക്കു എന്ത് പ്രയോജനം എന്ന് ഇതുവരെ എനിക്ക് മനസിലാകുന്നില്ല.

      Delete
    2. History cannot be painted so casually to support ones own beliefs or religious outlook. It is true that Syriac church historians have brought Nazrani history to a deplorable state but that doesn’t mean that the evidences and other logical conclusions exist are useless or unbelievable. The only thing is that one should have an open mind to study it.

      I think Mr.Padannamakkan is more emotional than logical in observing history. This may be because of his hatred towards the KALDAYAVADAM which forces him to take an extreme position of negating whatever comes across. I request him to plz analyze the evidences in front of you.

      As I stated earlier many of the said Cheppeds are not exclusive to Nazranies and have much difference with what these Church historians propagate. But negating it as nothing useful to study our history is a typical negative attitude. I need not to state here the importance of Cheppeds in the study of Kerala History. Many of the ruling kingdoms and their times have identified with the help of these Cheppeds. Many of the scholars from different academic background have excelled in the study of these Cheppeds helped us identifying the truth behind it.

      Now come to your statements

      “””””” ഹീബ്രു പഹലവി ഭാഷയിലാണ് ശാസനം ലിഖിതം ചെയ്തിരിക്കുന്നത്.”””

      No it is written in Tamil Vattezhuthu (some words are in Grantha) with Tamil , Pahlavi(cursive Pahlavi) ,Kufic (Arbic in kufic alphabet), Hebrew(Judeo-persian in squre Hebrew script) signatures. These are researched and translated by so many world renowned scholars .I have give a link (in my blog )to a brief history and modern translation by some of the scholars . Plz do not go by Brown because he is confused Karnataka with Tamil.

      -------------തരിശാപള്ളി ചെപ്പേട് തിരുവിതാംകൂര്
      ഗ്രന്ഥരക്ഷാലയത്തില് ഉണ്ട്.-------- the whole world know where it is kept, why are you making such statements?

      -------ഈ ചെപ്പെടിന്റെ കാലപഴക്കം ഇതുവരെ നിര്ണ്ണയിച്ചിട്ടില്ല. ഉള്ളടക്കം എന്തെന്നു പോലുമോ ആര്ക്കും നിശ്ചയമില്ല. കൊടുത്ത രാജാവോ ലഭിച്ച കച്ചവടക്കാരനോ ബിഷപ്പോ എന്നെല്ലാം നൂറുനൂറു അഭിപ്രായങ്ങളില് എഴുതിയിരിക്കുന്നു.-----

      There are serious studies conducted by many historians on the basis of astrological calculations along with comparative study on different shasanas by same Donor or Witnesses. The study conducted by H.Gundert,Elamkulam kujanpilla,T.K.joseph,K. Sivasankaran Nair are some of them. I don’t want to name all plz go to the link. When all the scholars talk about the same thing about the grant it is futile to negate the truth. Yes the word by word translations of names YASHODATAPARAI & MARUVAN CHAPARICH do not literally resemble Mar sabor or Mar Aphrot. That will not change its content and purpose. It is mostly church historians made this excellent piece of evidence to a deplorable state.

      Delete
    3. -------കുലശേഖര പെരുമാളിനെപ്പറ്റിയോ തരിശാ പള്ളിപ്ലേറ്റിനെപ്പറ്റിയോ വ്യക്തമായ ചരിത്രങ്ങള് ഇല്ലെന്നു തന്നെയാണ് പത്മനാഭ മെനോന്റെ കേരളചരിത്രത്തില് ഉള്ളത്.------

      Read some recent authors like K.Shivashankaran Nair-“Prachina Keralathinte Rashtreeya charitram.”

      ------കൂടാതെ അക്കാലഘട്ടത്തില് മാര്പ്പാപ്പയെ വണങ്ങിയിരുന്ന ഒരു ക്രിസ്ത്യന് സമുദായം ഇല്ലായിരുന്നുവെന്നും ഈ ചരിത്രം തറപ്പിച്ചുപറയുന്നു. -----

      Katholic historians are facing what they have created for their church existence. First they enjoyed the money of the colonialist and now they want the heritage of Eastern Christianity. But this minute brains are engage in rebuilding their tradition by gimmicking the orthodox traditions like imitating east facing qurbana, vestments,pally structures etc. But their Latin culture and heritage “”Thoothal Pokunna Onnalla”” . There is no need to convert to orthodoxy to have a heritage. The SMC heritage is based on the very structure it was formed and plenty of evidences are there to prove it.

      ------പോര്ട്ടുഗീസ്സുകാരുടെ വരവിനു മുമ്പ് ഇവിടെ കല്ദായ നെസ്തോറിയന് ക്രിസ്ത്യാനികള് മാത്രമേ ഉണ്ടായിരുന്നുള്ളൂ. കേരളത്തിലെ
      ഓര്ത്തോഡോക്സ് കത്തോലിക്കാ വിഭാഗങ്ങള്, നെസ്തോറിയന് ക്രിസ്ത്യാനികളുടെ കിടക്കയിലെ സന്താനങ്ങളെന്നു പറഞ്ഞാല് എല്ലാ ബാവാമാര്ക്കും
      ആലഞ്ചെരിക്കും പുകച്ചില് വരും.-----

      This is an attitude of “Enikkillengil Ninakkum Venda.” History has much to say about this. The Latin Visitors of 13th /14th century have noted many contradictions with respect to Nestorianism. There is no prove that the church of Malankara were under Nestorians or Persian church. It is obvious that we had many visitors like Arians,Alexandrian Monophysites,Madnayo Syriacs, Antiochians Nestorians, , Latin, Protestants etc. but we kept our identity separate. If any of these groups claim that we did all the drama here then one cold only be sorry for their understanding about early Christendom.

      --------സീറോ മലബാര് ഗവേഷകര്ക്ക്
      നെസ്തോറിയന്സ് ബിഷപ്പുമാര് എങ്ങനെ കത്തോലിക്കര് ആകുന്നുവെന്നും മനസ്സിലാകുന്നില്ല. എ ഡി 431 ലെ എഫെസുസ് സുനഹദോസ്സില് വെച്ച്
      നെസ്തോരിയന്സ് വിഭാഗക്കാരെ കത്തോലിക്കാസഭ പുറത്താക്കിയതാണ്. അതിനുശേഷം ഒരിക്കലും കത്തോലിക്കരും നെസ്തോരിയന്സും രമ്യപ്പെട്ടിട്ടില്ല. ------

      It is not Katholic church (Roman church) rather CAATHOLIKA SABHA (universal church).Also Plz note the bishop of Rome never attended Synod of 431.(Petty church politics started there itself!).


      Admin ,
      Thanks for publishing my reply to Dr.Skylark & Anonymous.

      Delete